Friday, July 16, 2010

HaRi yANg BeNGonG!!!


Ini adalah kisah tentang sebuah hari yang tersangat laaa bengong....

Hari ini....aku terlewat bangun untuk pergi sembahyang jumaat..macam biase,tertidur lepas solat subuh..Cume bezenye,hari ini aku extra lewat untuk jumaat.aku terjage pukul 1.30...bangun2 je,memang xsempat nak geliat ape semue da..terus kelam kabut bersiap nak gi masjid.Otak yang baru terjaga neh pon,tak sempat nak warm up,trus gelabah capai towel,mandi ala kadar,cepat2 smbar kain pelikat n baju melayu,start enjin,trus pecut gerak g masjid...termengah2 aku sampai masjid..nasib baik,dekat..kalau jauh,selamat laaa aku jawabnye~

Lepas balik masjid,aku mandi sekali lagi...neh kire mandi proper laa...cuci muke,gosok gigi,sabun,pendek kate semue memang lengkap..then,aku bersiap2 nak gi klas.tapi before tu,aku kne g UIA lu.coz nak amik note Islamic Finance ngan kawan aku.aku suh die tolong print kat UIA,murah katenye..seposen je sehelai...

Sampai2 kat UIA lak,tetibe ade mamat mane ntah,cantik punye reverse tak tengok belakang,terus tibai kete kesayangan aku..sori laaa brader~ rini aku da laaa memang xde mood.ko cari pasal ngan aku lak...aku pantas bukak pintu kete,muke aku memang xyah cakap laa...sebijik macam ah long nak kutip utang..terus sound mamat tuhz..aku ingat,kalu ade kayu besbol dalam kete aku time tuhz,memang aku blasah siap2,pas2 baru pikir nak slow talk..mamat tu da glabah ayam..

Alasan die memang tak leh nak terime dek akal!

"sori bang,tak nampak kete abang kat blakang tadi"

"kete gini punye besar pon ko tak leh nampak lagi kerrr???kaler pon merah memang terang2 kot nampak tengah2 hari bute neh..." Aku balas dengan ati panas lagi neh...

Sebab aku pon xde mood nak gaduh n bising2,aku kire halal je laaa..before aku blah,sempat lagi aku sound mamat tuhz.."lain kali,nak reverse tuhz tengok aaa depan belakang,kiri kanan...bukan reverse ikot sesedap pale otak ko je"

Die tunduk senyap je,sepatah pon tak keluar..

Ok setel cite bab langgar neh..pas aku amik notes ngan membe aku,aku sambung g klas lak...wak2 tuhz,da pukul 5 da.kelas start pukul 6..kire cukup2 je neh mase nak g klas..on d way tuhz,adoi...jam laaa plak..lambat laaa nampak gaye sampai klas...haisy~

Tetibe,perut aku bleyh lak meragam tengah2 jam neh...xde warning,xde ribut,die datang kaw-kaaw punye..memang silap timing tol laa,aku lak yang jadik gelabah ayam...tengok kiri kanan,memang xde nampak bayang toilet pon.."ah sudah,masak aaaa aku camneh"..aku memang da takleh nak hold lame2,darurat da nehhh...aku berhenti kete tepi jalan.aku masuk sebuah hotel kat area situh..Jalan baik punye macho,sambil terkepit2 menahan takut tercirit..muke memang tebal gile,konpiden je tanye receiptionist kat situ nak tumpang toilet diorang...fuh,lega..nasib baik diorang OK.kene diorang wat lawak xbagi aku gune,mau meraung aku kat situ~

Then,aku teruskan perjalanan sambil gelak sorang2 mengenangkan keterpaksaan memalukan diri tumpang toilet kat hotel tadi..hak hak..

Sampai2 je kat INCEIF (tempat aku study),memang tepat2 pukul 6..aku cepat2 parking,terus gi kat kelas..elok2 je aku sampai depan pintu,ade nota tulis,besar lagik.."CLASS FOR TODAY HAS BEEN CANCELLED"...wadafak????

Memang dalam ati aku,xyah cakap laa..sumpah seranah non-stop..dengan bayar parking 5 hinggit,padahal xsampai pon setengah jam...lagi laaa aku panas rini..huhu..oh,what a day~

4 comments:

  1. hahaha....giler arrr....kalo aku mauu meroyan sat..hahaha

    ReplyDelete
  2. hahahah this is what we called misteri kehidupan.."penuh dengan cabaran dan kekecewaan tetapi ia juga menawarkan keseronokan dan kegembiraan" hihi

    ReplyDelete
  3. tiba2 teringat pidin pernah maki hamun org keje kat khaleel.hang mmg cepat marah.huhuhuhuhu kena cool dik oiiii (keculi ketika melatih budak debat hahaha)- k mariani

    ReplyDelete
  4. a'ah lah.. pdin mmg garang since kecik2.. tp time kecik dlu, die marah nmpk cute... skrg caner ek..

    ReplyDelete