Sunday, September 5, 2010

aLaM AnDA

Tadik aku gi jalan2 kat alamanda,putrajaya...tempat peberet aku..huhu..bukan sbab best sangat pon, tapi sbab dkat ngan umah aku, so aku slalu laa lepak kat situ...

Tengah aku jalan2 cuci mate kat situ, ttibe mate aku terpandang kat sepasang kapel neh...bukan sbab aku usha awek die yang cun, jauh skali berniat nak usha mamat sebelahnye..tapi macam nak gelak tengok gelagat si boyfren..

Punye laaa mamat tuhz sayang kat gulfrennye, sampai handbag pon si lelaki tuhz yang pegangkan.....so,aku rase agak pelik di situ..apabila melihat seorang lelaki, menyangkut handbag si perempuan di bahunye..erm, aku xde laaa rase salah di sisi undang2 mahupun agama, cuma pelik je..n seolah2 da jadi 1 trend kat KL neh bile jalan2, si lelaki yang akan bawak handbag si perempuan..semalam kat midvalley pon ramai gak yang perangai pelik camneh...

Tak kan laaa terlalu sayang sangat kat perempuan, sampai handbag pon lelaki yang kne pegangkan...nasihat aku kepada kaum lelaki di luar sane, perempuan neh memang sejak azali dilahirkan dengan sifat suka bermanja..dan menjadi satu kesalahan pada mana2 lelaki untuk tidak melayan kemanjaan diorang tuhz...cuma, bagi aku, biarlah bertempat..ade sesetengah tuh, jangan laaa terlalu dilayan sangat..kaum perempuan neh kite kene didik die supaye jadi independent sket...sebab kalu tak, nant susah kite sebagai lelaki..

Kaum perempuan ade 7 nafsu, so bayangkan kalu smue permintaan kite nak kne ikot..tak ke pnat zahir n batin kite melayan..jadi, kalu perkare kecil2 seperti bawak handbag tuh, bior je laaa perempuan yang bawak..tak yah laaa nak tunjuk gentleman ke ape tolong bawak handbag diorang..sebab, terlalu pelik sangat melihat lelaki sejati bawak handbag...kelako aku menengoknye...

Cume bagi lelaki yang x jati, exceptional laaa...coz diorang spesel case...

2 comments:

  1. pdin, mmg tu normal da aku tgk ..even kalo dah kawin pun ramai laki yg bawakkan handbeg wife dia..ermm..aku pun slalu tolong bawakkan handbeg mak aku n kakak2 aku tapi time dia org shooping r..tapi kalo time jalan2 tu mmg agak pelik kan..hahah..tapi bg aku xder r pelik sangat coz mmg aku slalu tgk gejala itu..hahaha..
    ~aku lelaki jati yeahh!!!hahahaa

    ReplyDelete
  2. hihihi..untuk keselematan kot...takut kne ragut...huhuh..

    ReplyDelete