Saturday, October 23, 2010

HeY SCoT

Masa : 8.16 a.m (waktu tempatan)
Tarikh : 23/10/2010

Indahnye pagi neh...tapi sejuk gile kot....grrrrr

Skang ade kat scotland...suhu mencecah 5 darjah..tu yang terketar2 pepagi buta neh..nak mandi pon bulu roma gua macam malu2 je..ahaha..

Hari ni genap seminggu gua punye holiday...gua sampai cni ari sabtu lepas, n rini pon da sab2 da...rindunye gua kat Malaysia..makanannye, cuacenye, n paling penting, awek2 gua...haha..tak de lah...mak bapak gua laaaa...

Sepanjang seminggu neh macam2 tempat da gua gi..first three days gua lepak kat london je..jalan2 area neh guided by membe gua, bro amri (name manje "upi")..

Banyak tempat gak yang gua cover kat sini...
omputih yang sukarela nak masuk kamera gua

*sekadar menyebut beberapa contoh : trafalgar square, london's eye, thames river, & big ben..oh tidak dilupakan, emirates stadium yang disayangi...stadium team bola feveret gua, ARSENAL!

gua di kelab terchenta

Hari ke-3, gua grak gi paris dari london tu...since,gua sampai paris dah malam da, so first day memang tak de ape laa yang gua wat...daftar cek-in hostel, kmas2 barang, then tido..tapi hari kedua gua memang lepas geram btol2..dari pagi sampai malam, gua lepak kat disneyland...masuk time diorang bukak, sampai laaa diorang tutup..hihi...best wwwooooooooo~
gamba gua yang poyosssss

Gua dapat bau unsur2 kejelesan pada membe2 gua :p

Hari last kat paris, gua sempat gak luang mase jap g eiffel tower...tapi tak sempat amik gambo banyak sangat kat ikon Perancis tu..coz batt kamera da low..so lepas snap 2 3 pics, trus "K.O"..aiyo, potong tol~

Dua tempat je yang gua sempat jalan2 kat paris..sbab mase sangat terhad, n tempat2 mnarik diorang pon smue jauh2 antara satu sama lain..so agak memakan mase laaa dari segi perjalanan tu..

Hari ke -6, gua lepak durham (flight terus dari paris ke newcastle)...sebuah pekan kecil yang banyak sejarah di jajahan newcastle neh..tempat yang mendamaikan n berbeza dengan paris n london..banyak pemandangan yang indah2 kat cni..
mengenangkan assignment yang masih banyak tak siap

Kate bro amri, harry potter ade wat penggambaran kan tempat neh..part yang mane gua tak tahu laaa plak, coz gua bukan pminat harry potter pon..gua minat kartun :P

Hari ke- 7 ( semalam), gua n bro amri wat road trip ke dundee,scotland...kitorang sewa kete, n drive ke sane..tapi kete sewa kat cni kete sewa diorang bagus...walaupon bayar murah, tp dapat kereta jename peugeot, berkilat, n minyak pon time amik tu da memang 4 bar da..

*Kalu Malaysia, sah2 laaa jangan beharap nak dapat cam2..sebab bayar murah, so dapat kancil buruk je...condition pon macam baru balik dari ladang sawit..bab minyak jangan cerita laaa, mengelip lampu kuning n just cukup2 untuk ke stesen minyak...kalu tak sampai, pandai2 laaa erk korang tolak sendiri...

Kat dundee neh, kitorang tumpang umah membe baik bro amri, bro mahadi yang wat pHD kat dundee neh..since perjalanan amik mase 4 jam n kitorang lak jenis gatal bulu kaki nak gerak lepas maghrib, so tengah malam gak laaa baru sampai..

Segan jugak nak kacau die tengah2 malam, tapi kitorang redah jgak laaa..nasib baik bro mahadi tuh baik, jemput jgak kitorang masuk..kalu tak, alamatnye kne tido dalam kete je laaa kitorang malam tu..huhu..

Hari neh plannye :

Siang : jalan2 di aberdeen

Malam : ade festival lampu kat area cni yang diwat di dalam hutan...gua pon takde idea camne tu..so, kitorang nak gi tengok laaa malam neh..

OK laaa, gua da takde pape nak tulis..doakan semue selamat yer...nant gua update lagi..adios!

p/s : tak tau nape lambat nak upload picture...so, nant2 laaa gua upload lagik.. :)

No comments:

Post a Comment