Wednesday, September 8, 2010

KLiNiK MuTiaRa

Hari ini demam n tekak aku semakin truk....uhuk uhuk uhuk!! (poyo je neh)

Selepas berbuka tadi, aku amik keputusan g klinik...amik ubat siap2 coz esok nak drive balik kampung da..nak jadi ke crite, doktor yang merawat aku tuh sorang doktor perempuan india...saaangat laaa mesra sampai aku yang sakit neh pon jadi lupe sakit bile jumpe die..macam2 yang kami crite,kebetulan lak time tuh memang xde patient....banyak laaa soklannye tentang life aku (yang neh after die rawat aku yer)...die tanye aku kije pe, da kawin ke blom..aku pon bagitau laaa kate studi lagi, islamic finance, bla bla bla~...start daripada tuh, ttbe die start naik sheikh cite panjang lebar gile tentang anak die yang kebetulan kije bank n kebetulan gak same umur ngan aku..crite2 die, aku layankan aje..kot2 laaa dapat ubat free ke, diskaun ke..untung jgak aku kan..hehe

Best sangat2 jupe doktor yang camneh...mesra, n layan kite macam manusia, bukan robot...macam2 ubat di berinye..katenye suhu badan aku sangat tinggi, n kondisi tekak aku "very-very bad"...mayb kesan suhu yang tinggi tu kot sampai tekak aku jadi camtu..then bile die tau aku merokok, lagi laaa die riso..macam aku da jadi anak angkat die plak..haha...untuk sakit aku neh, die bagi 5 jenis ubat...nak sebut satu per satu pon bukan aku tau name saintifiknye...tapi ade untuk demam, untuk tekak, untuk batuk,n macam2 lagi laaa...

Bile time part bayar, aku memang da siap sedia mental n fizikal..bajet must mahal punye kne neh...tengok2 aku kne caj 55 je..rase macam murah gile laaa plak memandangkan tengok stok ubat yang die bagi kat aku tu...n compare ngan klinik len yang sangat2 laaa mahal hargenye..huhu...so far ubat yang die bagi neh da nampak da kesannye...badan da rase kurang panas, n tekak pon da getting better..Alhamdulillah...

Esok arapnye ready laaa untuk drive jauh...yea!!!balik kampung...ooooo balik kampung~

No comments:

Post a Comment