Sunday, August 22, 2010

Hari neh, aku da balik KL...sekejap je duk kat kampung, semalaman jerrrr...

Rupenye ponek (penat) jugak eh drive time bulan poser neh...Biasernye kalu bulan poser, aku slalu drive malam kalu long journey..so xde laaa traser pnat ngat..Leh bhent minum n isap rokok..Tapi tadik drive siang, ngan2knye memang tahap gaban..Nak isap rokok kang, buta2 je kene ganti poser...tahan je laaa labu~...Sampai2 je kat umah, aku terus flat...ingatkn nk baring2 kjap je, tgk2 trus terlena...sdar xsdar da time berbuke da..

Then lpas bbuke tuh, ponek pon masih lom ilang..Nak g terawih pon punye laaa liat, tapi gagahkan jgak laaa diri neh g...Alhamdulillah, berjaye jgak wat full even awal2 tuhz bergelut gak mlawan sifat malas...ish ish..

Tapi duration semalaman kat kampung da cukup da untuk aku...sempat g kenduri tahlil n jumpe membe2 lame...Lame da xjumpe diorang...Kat kenduri tahlil tuh, aku terserempak laaa ngan beberapa orang2 tua kat kampung tuh...Yang dulunya, time aku kecik, diorang laaa yang slalu marah2 n tengking2 aku...coz aku slalu wat bising kat masjid time diorg trawih, n jgak marah coz aku mlastik ayam2 diorang...haha...biaser laaa,bdak2..kecik lagi,mane nak tau paper...

Punye cpat mase berlalu, skang ramai yang da uzur n rambut pon da beruban.....Tapi yang aku kagum ngan diorang, diorang xpernah miss smayang trawih..Even da tua ape smue, kat masjid tuh penuh ngan orang tua je...Orang muda yang gagah perkasa macam aku neh, leh bilang ngan jari..sdeyh tol~

Then, aku sempat gak lepak ngan membe2 lame..Membe2 yang dulunya baik ngan aku..Same2 wak2 kecik2 g mand sungai, mand tali air, cari ikan laga kat bendang, g lastik burung dlm utan...Tapi tuh dulu...Skang masih ade yang still baik ngan aku, tapi ade jgak yang terlibat dengan macam2...Amik pil, dadah, lepak xtentu hala...haish, ksian lak aku tengok diorang...

Skang abru aku sedar, time kite kecik2 laaa sbnarnye time yang paling BEST!!! Tak de ape nak pikir, n kwn2 kite pon smue baik2..Kalau gaduh pon, 2 3 minit je masam muke..pas2 baik smule...Biase laaaa, masih suci..Ati pon bersih jeeee :)

No comments:

Post a Comment