Tuesday, August 3, 2010

PaNDu CeRMaT

Aku adalah seorang pemandu,
Kelajuan memang kelebihanku,
Kaum lelaki mengagumi skill ku,
Kaum wanita pula memuja namaku,
Itu lah aku,
Walaupon hanya seorang pemandu.

Memang cekap aku memandu,
Kerana aku nak jadi nombor satu,
Semua orang asyik memuji,
Kereta ku juga cantik tak terperi,
Tapi ni pon mak bapak yang tolong beli.

Lagakku mengalahkan pemandu rally,
Dengan laju meredah jalanan kota,
Pantang menyahut cabaran si jantan,
Kononnya akulah pakar di jalanan,
Nombor satu di kalangan teman,
Namun cuma hanya pandai memikat perempuan.
Aku adalah seorang pemandu,
Aku tidak peduli apa orang kata padaku,
Asalkan aku dapat memuaskan diri,
Bijak menggunakan segala lorong yang diberi,
Agar aku dapat kepuasan diri.

Aku memang tidak bertimbang rasa,
Jalan itu bagai mak bapak aku punya,
Lorong kiri atau kanan tiada bezanya,
Bagi aku semua sama,
Asalkan aku dapat memintas semua.

Aku...
Memang adalah orang tak guna,
Hanya menyusahkan di jalan raya,
Suka memandu secara merbahaya,
Sedangkan sebenarnya,skill pon tak seberapa.

Memang ramai menyumpahku,
Tapi sengaja aku buat tuli,
Memang aku dah lupa diri,
Selagi tak kena atas batang hidung sendiri,
Barulah menyumpah kebodohan diri.




No comments:

Post a Comment