Wednesday, August 11, 2010

1 RaMAdHAn

Tarikh : 11/8/2010
Jam : 9.39 a.m
Status : So far so good...Alhamdulillah, masih berpuasa :)

Malam semalam terasa sangat tenang..angin bertiup lembut, bulan cerah memancarkan cahayanya...itulah malam pertama ramadhan..

Aku sembahyang terawih di surau area umah aku je...Sampai je kat surau, penuh gile orang...aku sendiri xingat bile last skali surau neh penuh orang cam2, agaknye bulan poser tahun lpas kot..hehe..

Surau kat umah aku terawih 8 rakaat je...setiap 4 rakaat akan diselang dengan tazkirah selama lebih kurang 10-15 minit..hati terasa gumbira melihat budak2 yang baru umur 3 4 tahun da pandai ke surau n blaja sembahyang.tapi bile start je trawih, punye laaa bising diorang neh...bukan duk smayang pon, main lari2 then terjerit2...alaaa,biase laaa bdak2~

Tapi bile datang bab moreh, diorang laaa paling rajin...bentang tikar, susun pinggan, tuang air,then diorang jgak 1st yang mengadap...haha...teringat lak zaman aku kecik2 dulu...rindu nak jadi budak kecik...siang2 leh makan... :)

No comments:

Post a Comment