Saturday, August 28, 2010

SliM ShADy

Agak lame rasenye dah tak update blog neh...huhu...skang neh agak bizi..bizi da nak bukak sem, daftar subjek, n skang tengah bizi wat research pasal gold dinar...

Al kisah kerajaan Kelantan announced yang diorang akan gune gold dinar dalam sesetengah transaction diorang akan datang...bagi menggantikan Ringgit Malaysia(RM) yang diorang gune skang..So,agak bizi jugak laaa cari info n tengok blog2 orang yang menyokong n orang2 yang menentang...saje nak paham rasional diorang kan...

Kadang2 nak muntah pon ade bace rasional golongan yang menentang, coz most of them tolak konsep neh sbab ia adalah Kerajaan Kelantan punye idea...bodo punye worang!tlalu kelabu dengan politik, sampai semue bende nak dipolitikkan...No wonder laaa orang muda zaman skang da smakin tak pdulik ngan politik, n tanpa segan silu i admit dat im 1 of them...aku penat dengan ketaksuban orang yang cuba main politik zaman skang neh...sehinggakan bende yang tak baik pon leh kate baik, n bende yang baik pon leh kate xbaik...wadahel???!!!

Tapi dalam ke'bizi'an aku tuh, semalam aku sempat gak luangkan mase lepak dengan alumni debat kat Kem Nur Sungai Merab...diorang ade wat bengkel debat time bulan poser neh untuk debater2 baru neh slain merapatkan ukhwah antara alumni ngan debater skang...slain bengkel, diorang smue luangkan mase untuk berbuke poser skali,n trawih skali..memang sangat best!!!Aku sempat jugak laaa jumpe membe2 debater n cnior2 aku...lame da xjupe diorang..cume yang sayangnye, aku tak dapat luangkan mase lame2 ngan diorang...coz ade tempat len lagi nak tuju...

Lepas tuh, aku g lepak ngan membe2 aku kat maple...membe yang da lame xjupe..macam2 crite kuar...kbtulan, sorang drpd membe tuh baru balik overc..aku yang tak stud kat overc neh tanye laaa pengalaman diorang kat sane...nak tau gak, best ke studi kat luar neh...die crite laaa life kat sane,n al kisah tetibe masuk topik ttg prangai bdak2 mlayu kat sane...ish ish ish, ade yang bagus tu memang bagus laaa..tp ade jgak yang perangai da macam red devil (sori penyokong MU) da.maklum laaaa,jauh dari mak bapak...

Yang aku paling sdeyh, membe aku cite anak tok imam pon ade gak yang perangai macam tu...mak pakai tudung labuh,mengajar agama lagi tuh...bapak lak tok imam, tiap2 mase pakai ketayap atas kepala..tapi sayang, kelima2 anak diorang smue xpakai tudung...

Tapi entah laaa...bagi aku, tak leh nak salahkan makayah gak pon anak diorang wat camtu...macam yang raihan selalu cakap, iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertakwa~

Lagipon, ape kjadahnye diorang nak pakai tudung n kain yang labuh...coz anak2 tok imam n ustazah tuh smue adalah LELAKI!!! hihihi

No comments:

Post a Comment