Wednesday, August 11, 2010

2 RaMAdHAn

Teringat wak2 zaman kanak2.....

Zaman aku mula2 belajor nk berposer...wak2 tuh, kalau aku tak silap, aku baru umur 6 tahun..kire time tadika lagi laaa.aku neh bukan paham sangat pon ape kebende poser neh, tapi bile orang lain smue poser, aku pon ttbe jadi nak poser gak (kire mengikut orang laaa neh)..

Lagi tak best,bile membe2 kat tadika pon da start poser...mule laaa rase macam hilang daya maskulin time tuh.haha...so, demi nak membuktikan kelakian n mengekalkan name baik aku, aku start laaa belajar berposer taun tu...

Lagipon wak2 tuhz mak ayah aku pandai...da siap2 da bgtau nk bg 'reward' kalu berposer..poser shari dapat singgit..poser sebulan,dpt laaa 30 hinggit duit rayer...banyak tuhhh...zaman bdak2 lu mane nak dpt free2 je 30 hinggit cam2 kan...aku punye duit blanje g tadika wak2 tuh pon, 50 sen je...isk

1st day poser...Wak2 bersahur, memang awal gile bangun..tak yah sape2 grak, automatik terbangun sendiri...yer laaa, semangat nak poser kan..pukul 4 da bangun da.siap tolong mak aku masak lagi tuhz...bukan reti ape pon duk dapur, tapi saje menyibuk konon2 semangat gile laaa kan..time bersahur memang digunakan sepenuhnya..walaupon prut da mcm nk pcah, tapi still tambah 2 3 pinggan lagi..kononnye nak mkn byk2 tak nak bg lapo di siang hari..mentah tol pmikiran time tuhz~

Tup tap tup tap...

Xsempat pukul 2, balik je dari sekolah...da layu gile da..lidah da terjelir macam xcukup oxygen da time tuh...nak buke poser,xleh...kang xdpt duit singgit...isy,tak bleyh jadi neh...nasib baik laaa aku memang dilahirkan dengan otak yang bergeliga...otak neh pantas je merangka taktik jahat untuk buke poser tanpa dikesan...aku senyap2 g kat dapur,bukak peti ais,slow2 amik air sejuk...tekak wak2 tuhz duk menelan air liur je..rase nak ngap je trus...tapi, smue kne wat ngan berhati2..tak leh ade bunyi,nant kantoi....

Nak dijadikan ke crite, tengah aku syok menuangkn air dalam gelas sambil memuji kecerdikan otak sendiri...ttbe akak aku kebetulan masuk dapur....adoi,abes rosak plan aku...tapi time tuh aku xgelabah..aku kool je...walaupon dalam ati da mcm nk nangis,tapi kat luar masih tenang...air mate yang mengalir,perlahan2 je aku usap tak nak bg die prasan...

"Hah!nak buat ape ngan air tu????tak poser eh???Bagitau mama..."

"Mane de tak poser....orang poser aaaa..saje je tuang air neh..nak wat berbuka nant"

DUSH DUSH DUSH!

Tak ke bongok alasan tu.bdak tak gi sekolah pon aku rase tak kan bg alasan camtu....baru pukul 2,da siap2 nak tuang air utk berbuke...air masak lak tuh..memang buta2 je aku kantoi ngan akak aku ari tu..seb bek die xbgtau mak aku..tp meroyan jgak laaa aku mnunggu smentare nak berbuke poser..

Bulan tuhz, aku dapat laaa jgak 10 hinggit...coz 10 ari je poser..tp kire ok laaa,1st time poser kannnnn...hehe

p/s : neh crite zaman budak2...skang da xwat da..

No comments:

Post a Comment