Wednesday, July 14, 2010

AKu & kAMu~


Aku,
sangat mencintai kamu,
cuma jarang aku memberitahu,
mungkin kerana salah egoku.

Kamu,
memang tahu aku menyanyangimu,
tapi sengaja pula mencabarku,
dengan tuduhan2 tak berasas mu itu.

Aku,
sentiasa cuba menjaga hatimu,
menerima sahaja bebelanmu,
walaupun hatiku memberontak tak setuju,
kerana...aku tak sanggup melukaimu.

Kamu,
setiap kali aku cuba menjelaskan,
kamu kata semuanya alasan,
kononnya aku cuba menyembunyikan kebenaran.

**************

Kamu,
Mungkin kerna kamu sudah tak tahan,
kamu sudah membat keputusan,
untuk pergi tinggalkan aku sendirian.

Kamu,
ingin pergi kepada si dia,
bila aku tanya mengapa???
kamu memberi seribu satu alasan,
seolah2 aku jahat macam setan.

Aku,
puas memujuk dan merayu,
tapi kamu tetap diam membisu,
seolah2 aku hanya tunggul kayu.

**************

Aku,
benar2 tidak dapat menerima kenyataan,
diri aku kamu tinggalkan,
aku sudah membuat keputusan,
hari ini aku terjun bangunan,
bodohnya aku betindak mengikut perasaan.

Kamu,
kini bahagia bersama si dia,
sudah mengandung anak kedua,
terbuktilah matiku hanya sia-sia,
alangkah kelakarnya kehidupan kita.


:) peace \ /

4 comments:

  1. dan
    aku..adakah terkujur kaku?
    ahh..aduh kasihan!

    ReplyDelete
  2. this is superb.. u just nailed it! it's not a mere compliment... it's totally unexpected!!

    ReplyDelete
  3. khasanah : thanx~ :)

    mrs ashley : aku kini bersemadi dalam kenangan,
    hadirku gagal untuk memberi kesan,
    matiku juga,tiada yang perasan.

    rai : gamba tersebut bukan gamba akuuuuuu~

    ReplyDelete