Saturday, July 10, 2010

PErfUMe


Kabare????
ini hari aku mau cerita sket sama lu orang smue pasal satu bende yang cukup magik...mampu bikin sebusuk2 manusia jadi sewangi2 manusia....perfume~
biasenye makcik2 kat kampung panggil minyak wangi je.pak2 arab lak panggil minyak attar (ye ke???aku tibai je neh...xtau aaa btol ke x)
1stly,aku neh bkan laaa perfume lover sgt sbnarnye..n perfume pon byk dkait dgn perempuan..tp jgn silap sangke yer,perfume neh penting utk smue org xkisah laaa ko neh laki or pompuan or stuck kat tgh2 antara 2 dunie neh..xde diskriminasi gender di sini...
pendek kate,perfume neh is very d very important in human life (bravo kpd sape2 yg invent perfume neh).xketerlaluan kl dikatekan perfume neh is d greatest invention in human life.diorg neh sbnarnye telah menyelamatkn kite dr salah satu antara 18 kecelakaan dunie..kl korg xcaye,cube korg naik bas rapidKl pukul 6 petang time org pas blk kije...pergh,baunye semerbakkkk bai....mmg TERBAIKKK!!tambah cantik lg kl korg port baik punye duk sebelah mat2 bangla.mmg bauuu nye mnusuk kalbu abes laaa..rase mcm nk bhent time tuhz jgak muntah tepi jalan...korg akan trase perjalanan 5 minit tuhz mcm 5 ribu tahun je lamenye...lg sengsara,mat bangla tuhz leh lak dgn konpiden nye berdiri sambil tsengih2 paut kat bar dlm bas tuhz(ingat aku suke laaa tuhz??!!!)..lg terserlah baunye...seksa yg amat~
tp yg bagusnye,skang neh perfume xmahal da...mcm2 harge ade..kl ori mmg mahal.mau cecah beratus2 sbijik..bg yg kurang mampu mcm aku,leh laaa bli jnis yg ciplak punye...yg tuhz bli 30 hinggit dpt laaa 5 botol kecik (size botol minyak attar).tp cukup laaa kan..nk watpe byk2,bkan nk wat mandi pon perfume neh...bagi laki2 yg ade awek (or aweks2) di luar sane,kl korg nk date ngan makwe2 korg tuhz,make sure siap2 laaa yer dgn perfume di dlm poket anda..tolong laaa....aku ulang,tolooonngggg laaaa jgn nk kdekut sgt duit tuhz bli perfume..even ari2 tpakse bantai megi je (kdg2 tpakse kongc ngan membe,sengkek punye pasal),tp percayalah,memang berbaloi...pengorbanan untuk wangi sket di samping awek tersyg tuhz...br diorg suke kuar ngan kite..ye takkk?????
aku xriso sgt kl time awal2 kluar tuhz mmg wangi tahap gaban,lengkap ngan spek mate itam ala2 dia laaa hero malaya..standard aaa tuhz,nk kuar ngan awek kaaannnn....tp lpas da pusing KL lepak2 cari mkn,agak2 ade bau yg kurang menyenangkn tuhz,sila2 laaa yer gune perfume dlm simpanan tuhz...kl x,mmg hancus beb...mau blk umah ttbe dpt msg.."sy rase kite xbleyh truskan lg da hub neh..."..mnangis x berlagu korg..ade yang lagi truk,awek br sblah kaki masuk kete,trus tarik kuar balik sambil kembang kuncup kembang kuncup idong die tahan nafas..reason die mudah je.awek xtahan dgn bau badan kite...x ke bongok alasan tuhz...mule aaa rase mcm nk gigit tiang besiiiii je frust punye pasal...

pompuan neh aku xde nk komen sgt.coz diorg smue mmg majoriti cemerlang..wangi dr awal hingga akhir...pompuan ngan perfume kan ibarat rokok n lighter..mmg xleh dipisahkan..



aku???mmg jnis pakai perfume murah je...aku beli OneDrop je.tuhz je yg aku mampu..tp ade baik jgak aku beli yg murah2..so xde laaa kdekut sgt rase ble nk pakai..pas2 botol die kecik..pakai kat umah 1, then g mane2 leh buh dlm poket 1...nk kuar ngan awek xyah ckp,mmg aku akan make sure bau tuhz tahap mcm kat kdai minyak wangi laaa...masuk2 kete tuhz smerbak ngan bau perfume aku.haha...imej beb.kne laaa jage...neh kalau awek buke pintu je,trus tutup idong....x ke nk nangis je korg rase time tuhz...rase mcm nk pcut blk umah, then mandi bunge 3 ari 3 mlm bg wangi~..perfume punye pasal,aku pernah gak gaduh ngan adik aku...coz perfume OneDrop aku ilang sbotol.mengamuk aku 1 kampung..adik aku ilek je reply "OneDrop je pon...xde orgnye nk amik"..trus xjd marah...sentap ayat tuhz mnusuk kalbu.sampai skang kehilangan perfume aku tuhz masih jadi 1 misteri...
p/s : sape2 yg tjumpe perfume aku,tolong laaa pulangkan yer....peace \ /

2 comments:

  1. haah kitaorng (perempuan) mmg cemerlang gemilang n terbilang tau hihi

    ReplyDelete
  2. haha..nanti saya hadiahkan kamu one set one drop ya.. tapi kena tunggu 17 nov la..hehe..btw, kamu memg mantap..sentiasa wangi beb..haha

    ReplyDelete