Monday, July 12, 2010

ViVa La ViDa EspANol...


preetttt...prettt...prettt...(bunyi vuvuzela)

Berita Terkiniii!!! Hiburaann sensasssiiii!!!
Keputusan akhir WC 2010: Spain menang 1-0 ke atas Belanda (nasib je neh..)

Kputusan neh sbnarnye ramai da jangke...Ye laaa,spain kan kuat, ensem2 lak tuhz..(ade kaitan ke???)..Paul,si sotong kurita pon ramalkan yg spain menang.n tbukti ramalannye mmg tepat lagi jitu (khurafat khurafat..)...Bravo Paul!!!Bravooo!!!..mmg hebat laaa si Paul neh.kalah si pak belalang ahli nujum dlm cite p ramlee tuhz..belajar kat U mane yer Paul neh sampai leh jd hebat cam2.aku pon nk masuk U yg same ngan die gak laa.br aku leh jadi kaye...PDIN AHLI NUJUM~..x ke hebat bunyi tuhz???haha...tp aku terpk laaa kn,ape nasib si paul neh yer pas WC neh???bkan ade game yg die leh nk ramal lg da...jadi,aku memerlukan bantuan korg smue utk meramalkan ape nasib si paul tukang ramal neh...

Berikut merupakan jawapan yang perlu di pilih oleh audiens :
APAKAH NASIB PAUL, SI SOTONG SELEPAS PIALA DUNIA???
a) menjadi agen nombor ekor
b) tamat riwayat menjadi sotong goreng celup tepung
c) dijadikan perhiasan di muzium FIFA
d) ubah profesion jadi tok bomoh

*sekiranya jawapan anda tidak tersenarai, sila senaraikan jawapan baru yang difikirkan sesuai

Aku sebenarnye,tensen ble spain neh mnang WC...aku neh penyokong Prancis sbnarnye.tp bleyh lak diorg wat taik,awal2 lg da kalah.da laaa kalah,dpt 1 mate je lak tuhz...mmg kne bahan aaa aku ngan membe2 aku,tobat xsokong perancis da..huhu..tp demi semangat bola punye psal,aku ketepikan kutukan2 membe aku,aku xgiveup,aku sokong german lak.tp tibe2 kat semi, german leh lak kalah ngan spain.padahal b4 tuhz bkan main kencang blasah england n argentina...(lg truk aku kne bahan ngan membe2 aku time tuhz)..ape punye suey laaa???team aku sokong je mest kalah..mmg pas kalah kat semi tuhz,aku blk umah je,trus mandi bunge~..aku berendam 3 ari 3 malam..tp aku xlupe kekalahan tuhz.aku mmg dendam gile ngan spain..aku sumpah spain kalah kat final,tp tup tap tup tap...leh lak sekor si ayam belanda neh kne kad merah lak...bengkek (bengang) gle aku time tuhz...membe2 aku da stat calling2 n msg2 aku da.tp aku bijak,aku xangkat n xreply msg diorg..saat bermulanya kesengsaraan aku ialah bile spain sumbat 1 gol..wak2 tuhz, automatik aku da dpt imagine da membe aku mest gile2 punye bahan aku esok...hancur semangat aku!aku givup,trus masuk tdo...yg aku cukup xpaham,bkan kuat sgt pon spain neh.mnang ngan team lain pon sbijik jeeeee bai.....mmg luck gle aaaa spain neh..ilmu ape ntah diorg pakai pon aku xtau...

Tp xpe laaa.diorg da mnang pon..aku trime je laaa kputusan neh dgn ati xbrape nk terbuka.biar laaa player2 spain neh hepi sket...bg diorg mrase piala dunia neh camne..1st time kot diorg mnang..kang menangis lak bunuh diri xdpt pegang piala dunie..penyokong2 spain pon,kite biar je laaa diorg tloncat2 tjerit2 kat tgh jalan tuhz...biar laaa diorg berlagak..1st and last pon neh...pasneh xde da nk kasik can spain mnang.aku akan make sure cr tok bomoh plg power punye suh jampi bg player spain cirit stiap kali nk men bola.especially iniesta n david villa...abes laaa korg..haha..

neh aku tgh nk masuk kelas neh..bukak pintu senyap2, usha line, bg membe aku xsdar aku dtg...ngan diorg neh, aku mmg wajib da prepare siap2 da mental n fizikal aku pagi td..diorg punye bahan kaw-kaw beb..kl xckp kuat,mmg leh ilang kewarasan diri tuhz....tp dlm kemurungan neh,msih ade sinar cahaya utk aku..sbab aku tau aku xkesorgan.ramai lg penyokong holland kat luar sane yg alami nasib sbijik mcm aku (kita serupa~)..bersabarlah..kite tunggu je time spain kalah nant..wak2 tuhz,mmg aku planning baik punye..gelak btol2 depan muke membe aku neh (mcm dlm cite pendekar bujang lapok)..aku akan clebrate kekalahan spain tuhz nant 7 ari 7 mlm..br korg tau langit tinggi rendah..Rakan2, tunggu laaa pembalasannye.... peace \ /

3 comments:

  1. plyers spain mmg hensem2 pon..sbb tu mng lol!!!anyway, paul mmg jadik sotong celup tpung kot pasnih

    ReplyDelete
  2. paul will stay where he was... because all gamblers will need his advise in he next 4 years... hahaha... anyway, tabik.. puas gelak baca post nih

    ReplyDelete
  3. haha..relax r beb..hehe..stay cool..kamu kan cool sentiasa..hehe

    ReplyDelete