Thursday, July 15, 2010

SHiELdTOx


Hari ini dalam sejarah...

Aku...setelah sekian lama xmemasak,mula menjejakkan kaki ke dapur pada hari ini..gile ah..bile langkah pertame masuk dapur tuhz,rasa macam ada aura "iron chef" je,walaupon hakikatnye xde laaa terer mane pon,tapi gaye memang ada..haha....last skali aku masak,errmmmm....xingat da bile..tapi rasenye da memang lame sangat da..2 3 taun lpas kot..lame tuhz~

Aku tau ape yang korang tengah pikir skang..."apehal mamat neh..stakat goreng2 pon nak berlagak"...HELLOO brother~....yang tuhz wa tak kire sebagai memasak yer...semue orang leh wat kot stakat goreng2 tuhz...skang neh,aku cakap pasal real punye lauk pauk...tomyam,gulai daging,ayam masak merah,sup,n makanan yang seangkatan dengannye laaa...stakat goreng2,aku pon tak teringin nak berlagak...

Tadi,aku masak tomyam....dengan telur goreng..n khailan ikan masin...resipinye???aku cilok kat internet je..haha...skang kan zaman sains n teknologi..type je kat tenet tuhz,semue ada...cume rajin tak rajin je,n nak tak nak je....huhu...

Mule2 tuhz,macam kekok gak...da lame xgoreng kan..tapi lame2 tuhz,syok laaa plak..excited semacam je...sengaja ketuk kuali kuat2 bagi konon2 nampak macam pro..haha..lbeyh kurang selepas setengah jam,siap~...da ready nak makan...yabedabedu...

Mangsa masakan aku malam neh,sudah semestinye adik aku yang paling bongsu...memang jenis kuat makan, n tengah kelaparan..tapi....lepas 2 3 suap,aku tengok macam die x brape nak lalu je..huhu..tapi aku tanye sedap ke tak,die kate sedap jugak...haha...tapi aku paham,die tak berani nak kate xsdap,kang silap2 ade yang kene penampor free2 je kat meja makan tuhz (aku memang abang yang garang~~)..huhu

Then,kesian nampak die xlalu makan..so,aku ajak laa die makan kat luar...die macam lega je..agaknye lega terselamat dari makanan aku kot..haha...nampaknye,terpaksa laaa aku makan lauk tuhz wat lunch sok..nak buang,xbaik membazir...telan sajalah labu~

*Cakap pasal masak2 neh,teringat lak kat video membe aku(sape yang masih belum tengok,sila rujuk kat entri "A GiFT @ A cURsE????"..semangat je nyanyi sambil memasak...padahal,goreng ayam jeeeee~

5 comments:

  1. ahahaha ketuk kuali kuat2 yg x tahan tu..nk bgtau jiran2 sblah umah la tu ko tgh memsak ihihi..sep baik x terblik kuali tu

    ReplyDelete
  2. hehe...riso jugak kot2 silap aribulan terbalik kang...tp mcm biase,yakin jeeee :)

    ReplyDelete
  3. Senior maths ko yang bestJuly 16, 2010 at 2:47 AM

    Ceh ceh, baca perenggan kedua pun aku dah sense ko sedang mengeji aku. Cis cis

    ReplyDelete
  4. senior math aku yang best : ko keji aku lu..mode balas dendam,BERJAYA! :)

    ReplyDelete