Wednesday, July 21, 2010

DuA DuNIa

Hajatnye,nak tdo awal malam neh..Konon laaa nak bangun awal sok,banyak lagi topik nak kene cover..tapi,skang pukul 12.30 pon mate luas je tbukak neh..selamat laaa esok gamaknye~

Petang tadi,aku g kat kedai baiki kasut area2 umah aku...alaaa,bukan yang jenis kedai proper tuhz,tapi jnis yang bukak kat kaki lima..modal xbanyak,dapat bangku kecik n seplastik alat2 mnukang cukup da..opis diorang lak cukup simple..xde nak demand aircond2 neh,cukup kat kaki lima je.janji ramai orang lalu lalang,coz tuhz laaa punca rezeki diorang...

Berdekatan ngan kedai tuhz,ade tapak pasar malam...dalam kesibukan orang ramai beli barang tuhz,mate aku tepat memandang pada seorang pemuda yang menadah tangan menagih simpati kot2 laaa ade orang nak bagi singgit due..kesian aku tengok die,tp pelik pon ade jgak..

Pelik coz tubuh badan memang sempurna,tapi hidup atas simpati orang...kenapa mereka terlalu mudah mengambil jalan pintas untuk malas berusaha???berbanding mereka neh,aku jauh lebih kagum dengan tukang kasut neh.Walau sekolah pon xabes darjah 6,cakap omputih jangan arap laaa nak paham,tapi kite nampak usaha die untuk cari rezeki..walau tak banyak,n xde orang pandang,die tak pernah meminta2 menagih simpati orang lain...

*Kagum pada mereka yang kuat berusaha...sambil menghulurkan notes Rm10 dan halalkan bakinya,sebagai tanda terima kasih aku kerana memberikan pengajaran berguna untukku

No comments:

Post a Comment